UN TRIPLET A LA MICROBIBLIOTECA DE BARBERÀ

2014-10-01 23:13

Resulta que acabo de recollir el premi del Concurs de Microrelats de la Microbiblioteca de Barberà del Vallès. És el tercer any que tinc la sort de guanyar-lo (perquè es tracta de sort: jo no m'enganyo). En la fotografia em teniu adreçant la paraula a l'audiència poc abans de llegir el microrelat guanyador (titulat "El precursor").

            Però no és el meu estil treure pit i vantar-me dels èxits: si ara escric això és perquè, després de tres anys, el concurs estrella dels microrelatistes presenta un canvi substancial que val la pena publicitar. La mecànica és la mateixa: cal presentar un text de no més de 1200 caràcters (espais i títol inclosos) i cada mes un jurat seleccionarà un guanyador que passarà a la gran final. Un jurat decidirà al mes de juny el microrelat guanyador absolut. Fins aquí cap novetat.

            El que enguany s'ha canviat són els premis: els €200 en llibres de les anteriors convocatòries (que, tot sigui dit, a mi sempre em va semblar un premi magnífic) han passat a –agafeu-vos fort– €1000 en metàl·lic (feu la mitjana amb l'extensió del micorelat: surt a un euro per lletra!). A més, cada guanyador mensual obtindrà €100 en llibres.

            Ja ho veieu, amics lectors: així va ser com un concurs petit, per a contes petits, va deixar de tenir un premi petit (un premi al qual un servidor, fet el triplet, ja no podrà optar a guanyar: l'han convidat a ser membre del jurat... ai las). Jo de vosaltres llegiria les bases i m'hi presentaria!